donderdag 23 december 2010

Het Zusje van Vroeger wordt uitgegeven!

Vanaf nu zal mijn blog er anders uit gaan zien.
Niet meer dagelijks een pagina uit mijn boek, maar vanaf morgen kun je lezen wat me zoal overkomt, wat er met me gebeurt en wat de gevolgen zijn van de publicatie van mijn boek.
Ik heb geen idee. Dit is mijn debuut. Het grote avontuur gaat beginnen!

Vandaag is er veel gebeurd. Mijn vorige blog speelde zich nu, op deze dag, exact 5 jaar geleden af, toen de begrafenisondernemer met ons in gesprek was over de begrafenis van mijn moeder. Zij is vandaag precies vijf jaar geleden overleden. En precies op deze dag wordt de publicatie van mijn boek een feit. Toeval? Of een helpende hand van mijn moeder, die het goedkeurt. 
Op deze zelfde dag kreeg ik per post van mijn beide broers en zus een brief waarin mij duidelijk werd dat de relatie met hen beƫindigd is.
Mijn oudste broer, liet me weten geen contact meer met mij te willen.
Mijn zus, concludeerde dat onze relatie nooit veel voorstelde en hier eindigt.
Mijn jongste broer, wil dat ik verdwijn uit zijn leven.

Een dubbel gevoel. De euforie dat mijn boek er komt, en de keerzijde daarvan.
De breuk met mijn familie is niet het gevolg van mijn roman "Het Zusje van Vroeger".
Het boek is het gevolg van de relatie met mijn familie de afgelopen tijd, eigenlijk vanaf het overlijden van mijn moeder. 
Vandaag precies vijf jaar geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten